Menu
Druge destinacije / Portugal

Rezervat prirode – Estuarij rijeke Douro

Slobodno popodne u Portu sam odlučio provesti na obali oceana i usput posjetiti zaštićeni rezervat prirode – Estuarij rijeke Douro. Rijeka Douro izvire u Španjolskoj. Na granici Španjolske i Portugala prolazi kroz kanjon i to je područje zaštićeno kao međunarodni nacionalni park. Dolina rijeke Douro u Portugalu je nacionalni park, a njezino ušće u Atlantski ocean u blizini Porta, u okrugu Vila Nova de Gaia, je zaštićeni rezervat prirode.

Čitavo područje rijeke i/ili samo dio krajolika kojim prolazi kroz Portugal možete posjetiti na više načina – turističkim brodom za krstarenje, vozeći se biciklom, automobilom, vlakom, čak i helikopterom. Ja sam se odlučio za šetnju uz obalu, od središta Porta do oceana.

Šetnja sjevernom obalom rijeke je bila zanimljiva. Posebno mi se svidio pogled na grad dok sam prelazio most kako bi stigao na južnu obalu. Panoramska cesta kojom sam hodao osim lijepih vidikovaca na rijeku i njezinu okolicu, nudi mogućnost i da putem zastanete u nekom od kafića i restorana kojih tamo ima mnogo. Vila Nova de Gaia je središte vinske industrije i tamo možete posjetiti neki od brojnih vinskih podruma gdje možete kušati i kupiti vina. Probao sam njihovo najpoznatije vino – Port i moram priznati da je baš posebno, pa sam ga kupio da ga probaju i dragi mi ljudi kad se vratim doma. Nakon kratke šetnje južnom obalom uz marinu došao sam do rezervata.

Estuarij rijeke Douro je ograđen, ali je ulaz stalno otvoren i ne naplaćuje se. Zaštićen je kao rezervat prirode zbog svoje važne uloge za ptice selice. Upravo tamo se ptice na svom putu sa sjeverne na južnu polutku (i obratno) – odmaraju i hrane. Estuarij rijeke Douro im je utočište. Neovisno o razdoblju seobe, kada ih je tamo mnogo, svih vrsta, u koje god doba godine se našli na tom području naići ćete na brojne ptice. Sive i bijele čaplje, kormorani, vodomari i više vrsta galebova samo su neke od njih. To je mjesto idealno za ornitologe, promatrače i fotografe prirode i ptica, ali i za sve one koji se žele maknuti iz vreve grada.

Izlet sam nastavio šetnjom po plažama. Odmah pored rezervata je Douro Cabedelo Beach, a dalje se nastavljaju pješčane plaže Gaie, po kojima je, između ostalog to područje poznato. Na jednoj od tih plaža sam do koljena ušao u ocean. Iznenadila me snaga valova koji su me – iako sam čvrsto stajao, vukli od obale. U centar Porta sam se vratio Uberom. Vožnja je trajala 15-ak minuta. Iako je Porto stvarno zanimljiv grad, bilo mi je drago da sam dio dana proveo u prirodi i na obali.